From 15th-18th September, it's that time again - 935 companies from 43 countries will present their products at the Kind + Jugend. That means a record number of exhibitors and fully booked exhibition halls for the Koelnmesse - and an increase of around 15 percent compared to last year (2010: 819). The product range at Kind + Jugend 2011 is large as always. For four days, trends, innovations and established products for the small and tiny consumers are presented. In addition to clothing and toys, strollers, car seats, hygiene items, children's furniture, maternity wear and accessories are presented. After a successful anniversary event last year, there will also be a new edition of the fashion show at the Kind + Jugend. For the Kids Fashion Show the Koelnmesse was able to obtain again the fashion and lifestyle magazine Luna with the same number of top international fashion labels. Shown will be the collections Spring / Summer 2012 Armani Junior, Hugo Boss, Gaultier Junior, Simonetta, Paul Smith Junior and Lacoste.
Jürgen Horst Dörfler, Vorsitzender des Fachbeirats der Kind + Jugend betonte die Bedeutung von Messen für den Handel als transparenter Marktplatz, auf welchem Innovationen und Trends gesehen und unmittelbar verglichen werden können. Zudem könnten kleine, individualisierte Geschäfte die Vorteile großer Handelskonzerne und deren Orderabteilungen „durch intensive Messearbeit und Messebesuche relativieren“, so Dörfler. Und auch in Bezug auf die Besucherstruktur behält die Kind + Jugend ihre einzigartige Stellung. Sie erreicht als einzige Branchenmesse der Welt alle relevanten Besucherzielgruppen, vom internationalen Großhandel mit seinen Top-Einkäufern bis hin zu Vertretern der Einkaufsverbände und Fachbesucher von Kleinstunternehmen. So haben sich unter anderem neue Delegationsreisen zur Kind + Jugend angemeldet, die zum Beispiel aus Osteuropa nach Köln kommen werden, um auf der Kind + Jugend neue Geschäftskontakte aufzubauen.
Jürgen Horst Dörfler, chairman of the advisory board of Kind + Jugend underlined the importance of trade fairs as a transparent marketplace where innovations and trends can be seen and compared directly. Furthermore, smaller, personalized retailers qualify "perspective through intensive fair trade work and visit“ according to Dörfler, the advantages of large retail groups and their order department. In terms of visitors, the structure of Kind + Jugend retains its unique position. They are still the only trade show of this kind in the world, all relevant visitor target groups from the international wholesale of its top buyers to representatives of the buying groups and trade visitors from micro-enterprises. Thus new registered trade missions come to Kind + Jugend from Eastern Europe, for example to establish new business contacts.
Weitere Informationen und Services rund um die Kind + Jugend finden Sie unter www.kindundjugend.de
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